CONTACTE
Revista l'Altaveu
937532958 - 618794160 - secretaria@lanovaimmaculada.cat
A través de l’obra Castell i sol d’en Paul Klee a I4 reconeixen i construeixen el seu propi castell amb formes geomètriques.
Les nenes i els nens de la Classe del Bosc han pensat un munt d'accions que poden fer per cuidar-lo. Les han escrit i han preparat uns rètols que han fet arribar a tots els nens i nenes de l'escola per animar-los a col·laborar en la protecció dels ecosistemes terrestres.
Les nenes i els nens d’I4, la Classe del Bosc, han estudiat el so que fan els diferents animals: agut, greu, rítmic, melòdic, fort, fluix… els han classificat i n’han interpretat el seu sonograma.
A I4, amb la Maleta d'Artista de l’Assumpció Mateu, han estripat, encola i pintat amb espècies observant la seva obra “Frontalitat endins”. I han dibuixat amb carbonet. Una pintura que fa olor!
La Maleta d'Artista apropa l’obra d’Assumpció Mateu “Bosc Cremat” als nens i les nenes de la Classe del Bosc. Els ha sorprès el material amb el que hauran de resoldre la proposta: pebre vermell, cúrcuma, cacau i cafè.
A la classe del Bosc han conegut en Jordi, el pare d’en Martí d’I3, que és bomber. Amb ell han après la seva feina, ha resolt les preguntes sobre els incendis i els ha explicat com tenir cura del bosc.
I4 are interested in the forest! What happens when you leave glass litter in the mountain?
Agut o greu? Melòdic o rítmic? Les nenes i nens de la classe del bosc en saben un munt sobre els sons dels animals del bosc!
Cercant resposta a la pregunta: “Quins són els perills del bosc?”, la recerca ha dut a la Classe del Bosc a parlar del foc i què el pot provocar. La Maleta d'Artista porta Ugo Rondinone per capturar i representar l’energia explosiva dels llamps.
Sortint al bosc, I4 ha trobat un esquirol amb unes fulles escrites. A l’aula han pensat i desxifrat el missatge. Què hauran d’investigar ara?
A I4 aprenen la diferència entre la respiració toràcica i la diafragmàtica fent moure vaixells de paper.
Aquests dies les nenes i nens de la Classe del Bosc s’han fet experts en un animal del bosc. Han cercat informació amb la família i ens ho han explicat. Després han experimentat amb diferents propostes relacionades amb els animals.