Projectes i Connexions

Aquest concepte, guanyador d’un Premi Baldiri Reixac, neix a l’Escola La Immaculada el curs 2014-2015 quan, molt centrats en l’aprenentatge significatiu del nostre alumnat, vam decidir focalitzar-nos en la vida del poble i en allò que teníem més proper per trobar nous contextos generadors d’aprenentatge. Així va néixer la idea de l’ Aprenentatge Km 0, que ens serveix, a grans i petits, per establir lligams amb els altres, aprendre i créixer com a persones, posar en valor les relacions humanes, enfortir el nostre teixit social, prendre consciència de comunitat, i convertir en agent educador les persones del nostre entorn.
Cada classe tria i construeix quin serà l’arbre que recollirà totes aquelles preguntes que nens i nenes es puguin fer. Són una eina per afavorir processos d’aprenentatge globalitzat a partir dels interessos dels propis infants.
Són una eina que proposa diferents reptes i accions i ens ajuda a assolir un dels objectius del nostre projecte educatiu, el de fomentar l'autonomia de l'alumnat. Ens possibiliten fer que els nens i les nenes de l'escola siguin capaços de trobar eines i recursos per superar aquells reptes que sorgeixen en els contextos d'aprenentatge.
El Mètode Interactiu de Reflexió a partir de l’Art és una activitat de conversa i intercanvi d’idees creada pel MOMA (Museum of Modern Art) de Nova York on nens i nenes aprenen a reflexionar i pensar col·lectivament a partir de l’activitat L’Artista de la setmana.
Cada setmana es presenta una obra d’un/a artista contemporani/a amb l’objectiu d’afavorir la conversa exploratòria. Els infants en fan una lectura emocional, conceptual i de materials i tècniques.
Les obres publicades s’utilitzen únicament amb finalitats educatives per afavorir el pensament crític del nostre alumnat.
Amb L’Audició de la setmana promovem l’hàbit d’escoltar, que dóna una actitud específica i individual d’atenció que facilita l’activitat intel·lectual, interior i profunda.
Té per objectiu ajudar els més petits de l’escola a pensar i reflexionar i a aprendre a formular bones preguntes. La Sofia i en Filo són els personatges que els motiven a pensar.
Projecte matemàtic i tecnològic vinculat al CESIRE CreaMAT (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) . Consisteix en respondre preguntes matemàtiques realitzant petits documentals en vídeo.
Projecte sobre llenguatges fotogràfic i cinematogràfic a Ed. Infantil i Primària, lligat al desenvolupament de les competències comunicatives dels nostres alumnes.
Projecte vinculat a l’Associació Catalana de Matemàtiques. Consisteix en realitzar una activitat d’aprenentatge transversal que lliga els llenguatges matemàtic i fotogràfic.
Projecte d'agroecologia escolar amb l'acompanyament de la Xarxa de Consum Solidari.
A l’Escola la Immaculada hem rebut diferents propostes de diverses entitats, universitats i institucions per establir vincles de col·laboració o participació en diversos projectes tant locals, com nacionals i internacionals.



BLENDI
Blended Learning for Inclusion
Es tracta d'un projecte Erasmus+ de la Unió Europea liderat per la Universitat de Ciències Aplicades Diakonia de Finlàndia. El nostre professorat i alumnat col·labora amb un equip d'investigació de la Universitat Pompeu Fabra amb l'objectiu d'ajudar a comprovar com la combinació d'eines digitals en l'aprenentatge amb altres metodologies afavoreix la inclusió social i la igualtat a tot Europa.


Schoolweavers
NetEdu Project
Acompanyats per la Universitat Blanquerna-Ramon Llull, formem part d’una comunitat internacional interconnectada de líders, educadors i investigadors amb l'objectiu de conrear i teixir ecosistemes d'aprenentatge locals per respondre eficaçment als nostres reptes socials i del planeta.


Cartografia de les Arts CoNCA
Som una de les 10 escoles reconegudes pel Consell Nacional de la Cultura i les Arts com a centre educatiu on l’art i la cultura tenen un paper fonamental en els processos d’aprenentatge.


Map to the Stars
El nostre alumnat participa d’aquesta iniciativa cultural europea concebuda pel Mercat de les Flors-Casa de La Dansa de Barcelona, el Ballet National de Marseille, l'ICK d'Amsterdam i Il Museo dei Bambini de Roma que porta la dansa contemporània i les arts del moviment a l'escola.


RED-La Immaculada Report
Gràcies a aquest aliança amb la Xarxa de Revistes Escolars Digitals, els nens i nenes editen la pròpia revista de l’escola amb l’assessorament d’una professional del periodisme.