El propòsit educatiu de la nostra escola integra els quatre pilars de l’aprenentatge definits per la Unesco:
Aprendre a SER
Aprendre a CONÈIXER
Aprendre a CONVIURE
Aprendre a FER
És per això que ens proposem:
Donar respostes
Una escola amb capacitat de donar resposta a les necessitats d’aprenentatge dels infants, coeducadora, integradora, amb visió de futur i que doni eines per comprendre el món.
Donar valors
Que les nenes i els nens esdevinguin persones amb valors democràtics, compromeses amb el món. L’assertivitat, el sentit crític, la creativitat, l’autonomia, la capacitat per treballar en equip i l’esperit de superació.
Fer comunitat
Esdevenir una comunitat d’aprenentatge que situï l’infant al centre i, on la participació i la implicació de les famílies sigui fonamental per reconèixer el valor de mares i pares com a educadors.
Coneixement Global
Que el coneixement sigui globalitzat, connectant les diferents àrees del saber per tal de provocar un aprenentatge significatiu.
Coherència
Que tot el temps viscut a l’escola sigui experiència educativa coherent amb la nostra línia pedagògica.
Formació constant
Que la mestra o el mestre sigui una persona propera, serena i creativa, en constant formació, que acompanya, orienta, escolta, reflexiona, dialoga, provoca…
Les pràctiques
La pràctica educativa de l’escola es fonamenta en aquests conceptes: fer, pensar i comunicar.
Metodologia global i transversal
Aprenentatge basat en projectes, problemes i preguntes.
Personalització de l'aprenentatge
Itineraris personalitzats.
Educació i gestió emocional.
Aprenentatge de naturalesa social
Treball cooperatiu.
Aprenentatge entre iguals.
Aprenentatge significatiu i vivencial
Aprenentatge Km0.
Aprenentatge servei (APS).
Mètode científic.
EL joc com a eina pedagògica.
Diversitat de llenguatges
Matemàtic.
Lingüístic.
Artístics.
Digital.
Corporal.
Avaluació
Entenem que l’avaluació ha de ser reguladora dels processos d’aprenentatge. És per això que en distingim:
Dimensió formativa: valoració personalitzada i continuada del procés i l’evolució de l’alumne per part dels i les mestres.
Dimensió formadora: diversificació de les eines d’avaluació dels propis alumnes (Autoavaluació, coavaluació, dossiers d’aprenentatge, rúbriques, bases d’orientació, etc.)
La metacognició com a element essencial en l’aprenentatge: Què he après avui?
Organització
El nostre propòsit determina un model organitzatiu facilitador de diferents dinàmiques d’aprenentatge on la idea de flexibilitat n’és fonamental:
Flexibilitat d’horaris facilitant una continuïtat natural dels aprenentatges.
Flexibilitat d’espais conquerint tots els de l’escola i aprofitant els de l’entorn proper. Espais polivalents, agradables i acollidors.
Flexibilitat d’agrupacions tenint en compte les inquietuds, motivacions i necessitats de cadascú.