Estem aprenent...
Poemes sense paraules?
Les nenes i els nens de 3r estan en plena efervescència creativa. Els hem preguntat si poden haver-hi poemes sense paraules. A través de les poesies de la Joana Raspall s'han adonat que poden crear poemes de colors. Ara cadascú està pensant com traduirà un poema d'aquesta poetessa al llenguatge dels colors. Ja us avisarem quan muntem l'exposició de feines!
Parets amunt!
Estrenem el rocòdrom de l'escola! Tot un èxit aquesta activitat de motricitat que té tots els nens i nenes engrescats al pati cobert.
L'ajuda dels experts
Els alumnes de 6è continuen amb el seu objectiu d'editar un llibre que parli dels carrers de Vilassar. És per això que han hagut de recórrer a l'ajuda dels experts per conèixer més coses tant de l'àmbit urbanístic com de l'històric. Moltes gràcies Xavier Soriano, Hermínia Rafanell i Enric Ortega!
Lletres i números per tot arreu!
Les nenes i els nens de la classe de P3 estan aprenent moltes coses de les lletres i els números. Han comprovat que en trobem per tot arreu!
El començament d'una bona amistat
Comencen noves amistats a l'escola! I és que els vincles que es creen entre el més petits amb els companys i companyes de primària que els van a llegir contes són molt forts!
Pintures que no són pintures!
Les nenes i els nens de 3r i 4t han estat visitant la col·lecció de pintura contemporània de la Fundació Vila Casas a l'antiga fàbrica de Can Framis del Poblenou. El més sorprenent és que les "pintures" no estaven fetes amb pintura! Com sovint ens passa a l'escola, veiem que els i les artistes són referent per entendre que, amb la creativitat, sempre es pot anar més enllà d'on pensem que hi tenim límitacions.
Un gran repte a Cicle Superior!
Els alumnes de 5è i 6è estan aprenent moltes coses dels colors i com influeixen en les nostres vides. Cadascú n'ha triat un, el que més li agrada. Pot ser el blau del mar, el groc de la llimona, el verd de l'herba, el vermell de les maduixes, el marró de la fusta... i l'haurà de representar. Però atenció! Per fer-ho només podrà utilitzar el color negre! Com solucionaran aquest repte?
Pensament divergent ja a P3
En el nostre projecte educatiu contemplem que els nostres alumnes, ja des de ben petits, es plantegin el perquè de les coses i aprenguin a trobar respostes diverses davant una mateixa qüestió. És el que s'anomena el pensament divergent, base de qualsevol procés d'aprenentatge creatiu. Aquests dies d'hivern els nens i les nenes de la classe dels Óssos han pogut comprovar com, en contra del que sovint es diu, el cel no és només de color blau.
Un cosí de la Terra!
En el seu afany de descobrir l'univers, les nenes i els nens de 1r han llegit la notícia que els astrònoms han trobat un planeta cosí de la Terra. Es tracta del planeta Kepler 22b. Però per què es diu així? Han descobert que porta el nom d'un matemàtic del passat que va fer una descoberta molt important: el moviment dels planetes!
Experts en Picasso
Les nenes i els nens de 1r i 2n han estat al Museu Picasso de Barcelona aprenent molt d'aquest pintor genial. Els han felicitat per la seva participació activa i les seves aportacions tan interessants durant la visita a les sales del museu, i per la seva gran creativitat durant l'activitat al taller.
Tothom sap alguna cosa!
Abans de començar a investigar un tema hem de veure què en sabem. I tothom en sap alguna cosa! Això és el que ha passat a P5 que ara començaran a descobrir i aprendre moltes més coses del cos humà. Abans, però, cal compartir els coneixements previs que té cadascú amb la resta de companys i companyes.
A 4t avaluen els companys.
A 4t han estat investigant moltes coses dels animals. Han après les diferents maneres de classificar-los i les característiques més destacables. Cadascú ha fet la seva presentació mentre la resta de companys i companyes l'avaluaven amb l'objectiu de veure tot allò que pot millorar en fer una nova presentació.