Skip to main content

Estem aprenent...

21 Febrer 2025

En el marc del Dia de la Dona i la Nena en la CIència ens ha visitat l’Emma a I5, mare de la Cora, per parlar sobre el seu ofici en un laboratori d’analítiques, per explicar-los moltes coses sobre els ossos de l ‘esquelet humà i per aclarir algunes qüestions que tenien a l’arbre de preguntes sobre el tema de cos humà. Moltes gràcies, han après un munt!

5P Emma 2

5P Emma 1

 

16 Febrer 2025

Després de la visita al Museu Can Framis, els nens i nenes d’I3, a partir d’una obra d’en Yago Hortal, han formulat hipòtesis sobre materials i tècniques i han experimentat amb diferents materials i estris per esbrinar quin de tots pot plasmar el traç que han observat en les obres d’aquest artista.

3P Yago Hortal 2

3P Yago Hortal 1

 

 

 

16 Febrer 2025

A I5 ha arribat la maleta d'Artista de la Karen Navarro amb una proposta de Collage per parlar dels elements del rostre i reconstruir la nostra cara fent un autoretrat original i diferent.

5P Karen Navarro 25 1

5P Karen Navarro 25 2

 

16 Febrer 2025

Al Laboratori de Lletres de Cicle Mitjà, l’àlbum il·lustrat Color Carn ens fa pensar en com de diferents som les persones, les famílies i tot el que ens envolta si sabem mirar-ho bé.

Labo lletres color carn 1

Labo lletres color carn 2

16 Febrer 2025

Al Laboratori de Cuina, les nenes i els nens de Cicle Mitjà aprenen a netejar seitó, n’estudien les seves parts i aprenen el perquè d’una manera de conservar els aliments amb sal tot fent anxoves.

CM Seito Feb 25 1

CM Seito Feb 25 2

 

16 Febrer 2025

This is not a book, it is much more than a book! Pensament critic i creatiu: a 2n canvien el punt de vista.

2n Not a book 2

2n Not a book 1

 

16 Febrer 2025

Els nens i nenes de 2n s’han inspirat en l’artista Alexander Calder per fer unes estructures cinètiques o figures mòbils elaborades a partir de figures geomètriques. Un cop ja fetes, han escrit el procés que han seguit per confegir-les i han anotat les figures geomètriques que conformen l’estructura mòbil. Sabíeu que l’artista a aquestes figures mòbils penjants també les anomenava chupin?

2n calder 2

2n calder 1

 

 

16 Febrer 2025

Aquesta setmana, en el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, a I4 han tingut la visita d’una exalumna de l’escola, l’Aina Ros Alsina, enginyera biomèdica especialitzada en neuroenginyeria. Els ha explicat en què consisteix l’enginyeria biomèdica i els fonaments de la seva feina. A més, ha portat diversos materials per il·lustrar el seu treball, com ara una columna vertebral impresa en 3D, roba de quiròfan i una pròtesi de maluc. Els ha semblat molt interessant. Moltes gràcies Aina!

 4P Aina 2

4P Aina 1

16 Febrer 2025

Amb motiu del Dia de la Dona i la Nena en la Ciència, a 2n han rebut la visita de l’Anabel, tieta d’en Matteo i anestesiòloga de l’Hospital Clínic de Barcelona, que treballa a quiròfan en intervencions concretes del fetge. Els ha explicat quin ha estat el seu recorregut des que es va començar a fer preguntes sobre el cos humà quan estava a l’escola fins que, un cop acabada la carrera, ha continuat investigant per saber-ne més. Els ha explicat que ha estat treballant a diferents hospitals de Catalunya i, fins i tot, de Califòrnia i Holanda. Moltes gràcies Anabel!

2n anestessista 1

2n anestessista 2

 

16 Febrer 2025

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, ens ha visitat la Xènia, de l’Institut Català de Paleontologia, per explicar la seva feina com a científica paleontòloga a FossilPreparation als nens i nenes de 6è. També han pogut conèixer an Pau, un Pierolapithecus catalaunicus. Una xerrada molt interessant i inspiradora. Gràcies Xènia!

 6e Paleontologa 2

6e Paleontologa 1

 

16 Febrer 2025

Les nenes i els nens d’Infantil van visitar el Museu Can Framis de Barcelona per agudir en directe de les seves obres de gran format i per aprendre a través de les seves pintures contemporànies.

INF Can Framis 25 1

INF Can Framis 25 2

 

09 Febrer 2025

A partir d’un dels contes del llibre “Cuentos para cuidar el planeta”, els nens i nenes de 1r han proposat algunes accions per ajudar al planeta. Una d’elles era recollir envasos de plàstic i brossa del carrer i la muntanya.

1r neteja muntanya 1

1r neteja muntanya 2