Estem aprenent...
Think, make and performance!
Les nenes i els nens de P5 han muntat lliurement un circuït. De tant en tant s'han aturat i l'han anat canviant segons el seu criteri, per superar-lo de nou. Totalment autoorganitzats han après la importància de treballar col·laborativament.
Els artistes van pel món amb antenes!
Segons el poeta i artista Joan Brossa Els artistes es distingeixen de la gent comú perquè van pel món amb antenes. Com que els de 3r i 4t són molt artistes s'han dissenyat unes antenes que ara s'estan fabricant i que els ajudaran a captar molt bones idees!
El camí del castell
La Teresa, tutora de 5è, ha anat a la classe de P4 a explicar quin és el camí per arribar fins el castell i per quins carrers cal passar. Han vist com és el plànol del poble i hi han traçat el recorregut. I és que els seus alumnes, l'any passat, van editar un llibre que ho explica tot dels carrers de Vilassar.
Geometria a les fosques!
Les nenes i els nens de P3 han après conceptes de geometria al laboratori de llum de l'escola amb materials fosforescents.
Una visita inesperada a P4
A la classe dels Cavallers i les Princeses els ha visitat un rei, una reina, un cavaller, unes donzelles i un drac de 6è!
Petits racons de traç i lletres
Les nenes i els nens de P4 han estat aprenent repartits pels diversos racons, aquest cop amb la finalitat d'experimentar amb el traç i les lletres.
Quant pot mesurar un silur?
A 2n els ha fascinat un peix anomenat Silur, però la gran incògnita ha estat saber quant eren 3 metres, la llargada que pot arribar a fer aquesta espècie. Sort de les cintes mètriques. N'han necessitat fins a tres!
Pensament matemàtic
A P5 utilitzen els bloc lògics per afavorir el pensament matemàtic aprenent a partir de les formes i els colors.
Aprenentatge significatiu
Les nenes i els nens de 1r tenen un repte per resoldre: han de calcular quants seran en total els que aniran a visitar el port d'Arenys, tenint en compte que els acompanyaran també els cursos de 2n i 3r. Per fer-ho poden utilitzar diverses estratègies i materials.
Com regulem els propis aprenentatges?
Ve-t'ho aquí una avaluació que no és sancionadora sinó reguladora: les nenes i els nens de 2n aquest matí han acordat quins aspectes tindran en compte per autoavaluar-se quan visionin la gravació que s'han fet amb els iPads explicant el fons marí.
Són els següents:
- Tinc una mica de vergonya
- Dic les paraules bé
- Estic tranquil o tranquil·la
- Em recordo bé de tot
- Parlo amb un bon to de veu
Tothom ha reconegut que alguns dels aspectes els pot millorar i que s'esforçaran en fer-ho.
Aquest curs: La Mediterrània !
Les nenes i els nens de l'escola ja han començat a decidir què serà el que volen investigar per preparar el Congrés d'Aprenentatges d'aquest curs, que celebrarem el 13 d'abril i anirà sobre la Mar Mediterrània. No us el perdeu!