Estem aprenent...
Remenant, remenant...
Les nenes i els nens de 3r han estat experimentant amb les dissolucions. Han après a formular hipòtesis, observar, contrastar i treure'n conclusions. Han treballat d'acord al mètode científic!
Un poema amb un problema?
Les nenes i els nens de 6è han començat a treballar en el seu projecte de matemàtiques per al VideoMAT. Aquest curs parteixen d'un poema de la Joana Raspall que parla de les agulles d'un rellotge, on hi han trobat molts problemes amagats.
Racons d'aprenentatge a P5
A P5 estan molt enfeinats aprenent a organitzar-se amb les companyes i companys en els diferents racons d'aprenentatge.
Sota la mar amb Erik Satie
Les nenes i es nens de P5, amb l'ajuda dels companys i companyes de 6è, s'han submergit sota la mar al ritme de la Gymnopédie Nº 1 del compositor Erik Satie.
To, timbre, eco, intensitat, reverberació...
Per saber-ne més de les propietats del so, que és el que estan investigant els alumnes de 6è aquests dies, els ha calgut l'ajuda d'un expert: el tècnic de so del Teatre Auditori La Massa. En Raül els ha rebut i els ha mostrat les diferents maneres en que es pot comportar el so (Cliqueu aquí per veure el vídeo)
Ha nevat a P4!
A les nenes i els nens de P4 els ha encantat el conte "Un dia de neu" i, com que a Vilassar no hi neva gaire sovint, se les han enginyat per fabricar neu artificial!
El so del violoncel
A la classe de P3 han tingut una audició. L'Èric de 4t els ha anat a ensenyar com es toca i com sona un violoncel.
Converses amb S-avis
Aquest curs ens fa molta il·lusió el projecte compartit entre l'escola, els avis i àvies del Casal de Can Rafart i la Biblioteca Can Manyer, on els alumnes e 5è es troben quinzenalment amb tota una colla de s-avis i s-àvies amb la intenció de conversar i documentar tots els records d'infantesa i joventut d'aquestes persones grans.
Què mengen les estrelles de mar?
Aquesta és la pregunta que s'han fet les nenes i els nens de P3. Doncs resulta que s'alimenten de restes de diferents animals marins que avui han volgut anar a conèixer a la peixateria.
Terra o aigua?
Ha P4 s'ha fet una bona pregunta: què hi ha més en aquest món, terra o aigua? Han pogut comprovar com la Mar Mediterrània és molt petita comparada amb els grans oceans.
Protegir la Mediterrània
L'etòleg Jordi Sabater i Pi ja ens deia que "observar és conèixer, conèixer és estimar i estimar és protegir". Per això a P5 estan fent observació de petxines, conquilles i mol·luscs, aprenent força coses sobre la Mar Mediterrània. Quant més la coneguem més la protegirem!
3oo anys d'història
Les nenes i els nens de 4t han visitat el museu per veure-hi la maqueta de la Plaça de la Vila de Vilassar que recreava el pessebre d'enguany. Han après com han canviat el poble i la societat en aquests darrers segles.