Estem aprenent...
Acollida
Com s’acullen les persones migrants? La Carme Terradas, regidora d’atenció social, ha conversat amb l’equip d’investigació de les migracions que tenia un munt de preguntes per resoldre. Moltes gràcies!
Aprenentatge de Km0
Com es formen les persones? Una bona pregunta que s'han fet a 1r. Ha vingut l’Alba, la mare de la Mar, que és llevadora per ajudar-los a continuar investigant sobre els nadons. Moltes gràcies!
Karen Navarro a La Maleta
Per tancar la pregunta “Com es fabrica la cola?” a I5 han fet un collage a partir de la Maleta d’Artista de Karen Navarro. Ella proposa fer una deconstrucció de la imatge personal per crear una obra visual.
Ametllers
Les nenes i nens d’i3 han anat a passejar cercant ametllers! N’han trobat 4 i estaven florits. Han passat un matí de joc al parc i s’ho han passat genial!
Comarques
A 4t ja acaben el treball de les comarques i així han deixat la classe. I ara amb jocs intercatius estan estudiant-les i aprenent també les seves capitals.
Aprendre a comunicar
Les nenes i els nens de 6è fan un debat sobre l’ús de la IA i després una coavaluació de dues de les dimensions, física i lingüística, segons el Programa Oracy de la Universitat de Cambridge.
La mirada científica
Molt per comprovar i aprendre a l’Espai d’Experimentació d’Infantil!
Missatge del bosc
Sortint al bosc, I4 ha trobat un esquirol amb unes fulles escrites. A l’aula han pensat i desxifrat el missatge. Què hauran d’investigar ara?
Foc i festa!
A 2n enllesteixen la pregunta “Com es fa la pólvora?”, fent la coavaluació i l’autoavaluació del treball d’investigació que han fet. A més, aprofiten per visitar l’exposició de la colla de diables vilassarenca Diabòlics Anònims pel seu 30è aniversari al Museu Arxiu de Can Banús. Per molts anys!
Planificar abans d'explicar
A partir de la conversa del cap de setmana, a 2n reflexionen sobre la planificació prèvia que han de fer perquè el discurs sigui ordenat i coherent. Introdueixen en la conversa en petit grup el temporitzador que els ajuda a regular-se i ajustar-se al temps indicat. Els companys i companyes també els ajuden controlant el temps i avisant-los quan s’esgota.