Estem aprenent...
Sucre
A partir de l’obra de l’artista Sam Keller, les nenes i els nens de 5è han investigat sobre begudes energètiques i refrescos ensucrats i les seves consenqüències a l'organisme. Alhora, estan fent la seva pròpia versió de llauna a l'estil de l'artista.
Anàlisi
Al Laboratori de Lletres de C. Superior aprenen a analitzar diferents propostes d’àlbums il·lustrats per fer-ne una crítica i recomanació: temàtica, continguts, il·lustracions, text, edició…
Fusteria
Al Laboratori de Fustes van coneixent les eines i tècniques de fusteria. Els nens i nenes inicien un projecte amb fustes: laberints, maquetes d’habitacions, prestatges…
Fulles de cirerer
Com són les fulles de l’arbre de preguntes? A I3 van triar el cirerer. Les observen, toquen, oloren, classifiquen i s’animen a dibuixar i pintar amb aquarel.les un cirerer amb fulles de tardor o de primavera.
Números
Quin dia és el meu aniversari? A i4 aprenen els mesos de l’any tot ballant i cantant. Practiquen els nombres als “racons” i busquen el seu número d’aniversari al calendari per després poder-lo escriure. I vosaltres: Quin és el vostre número?
Com sóc?
Com em veig a mi mateix/a? Les nenes i nens de 1r s’han fet un autoretrat per poder decorar la porta de la seva classe.
Sensibilització
Dins el marc de la Setmana Catalana sobre la prevenció del Càncer, les nenes i els nens d’I5 han fet l’activitat “L’hort d’en Marçal” on la Clementina i la Bleda ens expliquen els beneficis de menjar fruita i verdura. Han pintat fruites amb ceres, han dibuixat l’hort d’en Marçal i han construit una broqueta de fruites amb enganxines. Tot aixó després de menjar una macedònia molt bona preparada per Assossiació Contra el Càncer de Vilassar de Dalt! Gràcies FEDEC Junts contra el càncer!
Llum!
Al Laboratori d'imatges de Cicle Inicial aprenen que la fotografia es fa gràcies a la llum (i a les ombres!)
Aprendre amb sentit
150 docents compartint, reflexionant i aprenent a la Jornada d'Avaluar per Aprendre Invertim el temps: temps per pensar, temps per aprendre amb sentit. Hi hem estat convidats a presentar la nostra estratègia d'aprenentatge de l'Arbre de Preguntes. L'Albert i en Dimas se n'han encarregat.
El Taronger
I4 ja té arbre de preguntes: el taronger! Les nenes i els nens han anat fent les seves propostes d’arbres, també en van veure fent una passejada i, finalment, després de 4 votacions, ha sortit el taronger! I, tot fent un tomb, n’han trobat dos ben aprop de l’escola… Però les taronges encara eren verdes...
Capses a 5è
A 5è, ja estan descobrint les propostes noves de les Capses d’Aprenentatge. Cadascú resol de manera autònoma el repte que se li presenta.
Laboratori de Cuina
Al Laboratori de Cuina de Cicle Mitjà han fet seitons amb conserva de sal descobrint-ne el procés d’elaboració. Ara els han de deixar reposar 3 mesos i tindran una delícia per poder gaudir amb la familia!