Estem aprenent...
Thibaut Malet a La Maleta
A la Classe del Bosc, la Maleta d'Artista hi ha arribat amb una proposta de fusta: Thibaut Malet.
Com naixem?
Com naixem? Aquesta pregunta de l’arbre de 6è els ha portat a investigar les diferents formes reproductives dels éssers vius per acabar explicant-ho en un lapbook. Abans, però, per saber com avançaven els seus aprenentatges, han cocreat una rúbrica per tenir clar què calia saber, saber fer i produir.
Tentacles i bec
Què són els foradets o rodones que tenen els pops als tentacles? Per què serveixen? Què els agrada menjar? Preguntes que es fan a I3 i amb les que aprenen a cercar informació en els llibres, col•laborant en equip. Sabeu que a les ventoses tenen el sentit del gust i poden “tastar” allò que toquen sense portar-ho a la boca! I que els pops tenen un bec com el d’un lloro? Curiós, oi?
Únics!
Què ens fa ser diferents? A partir del conte "T'estimo (quasi sempre)" de l'Anna Llenas, els nens i nenes de 1r han estat reflexionant sobre quines virtuts tenen els seus companys i companyes i què és allò que els fa ser persones úniques i especials.❤️
Un hort al terrat
A 5è segueixen amb el disseny de l’hort del terrat. Assessorats per la Júlia de la Xarxa de Consum Solidari, han anat a veure com quedaria el projecte que han fet a escala real. Tot va prenent forma! Gràcies Júlia!
Número exacte i polígons
Els i les alumnes de 4t treballen per espais les matemàtiques. Uns descobreixen el número exacte i els altres treballen els polígons buscant-ne per l'escola, fent fotografies i anotant els angles, els costats i els vèrtexs.
La pólvora
Els nens i nenes de 2n segueixen investigant les preguntes que es van fer al voltant de la pólvora. Avui han rebut l’Albert, pare d’en Luard i membre dels Diabòlics Anònims de Vilassar de Dalt, que els ha ajudat a resoldre tots els dubtes que tenien.
Les articulacions
Què són les articulacions i com ens ajuden a moure’ns? Les nenes i nens d’I4 han experimentat amb l’esquelet de l’escola i amb el propi cos les diferents postures que ens permeten fer les nostres articulacions. Aquí podeu veure'n el vídeo.
Neighbours
Tanquem el projecte Neighbours amb l’ovació de les famílies després de la proposta performativa dels infants de 1r i 2n. Un projecte d’aprenentatge transversal entre les àrees d’anglès, música i dansa i visual i plàstica. 👏🏻👏🏻👏🏻Bravo!
The Learning Ecosystem Trilogy
Participem a la presentació de The Learning Ecosystem Trilogy, de l'equip d'investigació internacional de la Blanquerna-Universitat Ramon Llull on s'exposa el cas de la nostra escola i altres de Sudàfrica i Suïssa.
Aprendre amb la Tardor
A I3 aprenen a comptar, escriure, ordenar, relacionar… a partir de propostes manipulatives de la tardor: Omplir el cistell de la compra, trobar paraules, fer el seu grafisme, trobar l’ombra d’una imatge o jugar al “memory”…
El LAB 06
Gràcies a les capses del LAB 06 de la Universitat de Manresa, els infants dels grups de Petits han experimentat amb propostes sobre el vent i els éssers vius. Súper interessant! Moltes gràcies!