CONTACTE
Revista l'Altaveu
937532958 - 618794160 - secretaria@lanovaimmaculada.cat
Pèl o ploma? Cap o cos? La #maletadartista va arribar a la Classe de les Zebres amb els collages d’Isabel Reitemeyer. Van inventar animals amb pèl i ploma d’allò més originals!
La #maletadartista ve a I3 amb Allison May Kiphuth i els seus diorames. Han après que les zebres no viuen a la selva, i que el seu hàbitat és la sabana! Investiguen com és la sabana i la representen dins una capsa de sabates! Dibuixen una zebra, hi posen herba i arbres perquè pugui menjar i pinten un paisatge càlid amb colors grocs i taronges.
Com és el “cabell” de les zebres? Aquesta pregunta ha portat al grup d’I3 a classificar els animals depenent de si tenen pèls o plomes o, potser, cap de les dues opcions!
Les entrades relaxades als grups de petits són un moment per triar, desenvolupar i crear. Què vull fer? Durant quant de temps? Amb qui ho vull compartir? Estones per aprendre cadascú al seu ritme.
Podem anar a passejar a la selva i veure zebres? A I3 van fer-se aquesta pregunta. Cercant en els llibres i contes van descobrir que les zebres no viuen a la selva com pensaven! Viuen a la sabana i aquí, a Vilassar, no n’hi ha de sabana! Necessitem agafar l’avió per anar fins l’Àfrica. Però a la muntanya del nostre poble si que podem veure un animal molt similar a la zebra…
La #maletadartista va portar a I3 una proposta d’Op Art amb la pintora Bridget Riley. “S’ha fet una foto amb una zebra?” van preguntar en veure la imatge. A partir d’aquesta proposta van descobrir que el color de la pell de les zebres és negre! I que les seves ratlles són blanques. Han cercat informació sobre les ratlles i han après perquè serveixen o quins tipus de zebra hi ha.
Dues magues d’I5, la Classe de la Màgia, han fet un truc a I3, la Classe de les Zebres: han transformat un mini conte de La zebra Camil·la en un llibre gran!!!
Castanyes ben torrades! Qui en vol? A I3 juguen a vendre castanyes i moniatos a la seva parada. Fan de pastisseres i pastissers cuinant panellets de tota mena. I també practiquen grafismes creatius a partir d’una magrana.
Primer dia de racons a la Classe de les Zebres! Trien, s’organitzen i aprenen a fer una proposta durant una petita estona. Fer caminets, buscar elements, grafismes lliures, encaixos, el nom o els nombres! Quin munt de coses per aprendre i descobrir.
Com són els cirerers a la tardor? Ho han pogut comprovar anant al jardí de la Laura M! Han collit fulles de cirerer, han fet un picnic amb torradetes i mermelada de cirera, han fet abraçades a l’arbre, han fet suc de taronja i també han rodolat fent la croqueta per la gespa! Quin matí més divertit, gràcies Laura!
#lamaletadartista porta el fotògraf Maciek Jasik a la classe de les zebres. Una proposta de fotografia d’allò més màgica: carbasses amb fum! Sort que el pagès Enric va portar fruits de tardor a la classe i després les varen buidar. Però, com podien fer el fum? Per on sortiria? Van pensar, ho van provar i, finalment, ho van aconseguir! Artistes!!!
Només tenen ratlles les zebres? En plantejar la pregunta, les nenes i nens d’I3 pensaven que si però han descobert un altre animal que té ratlles: el tigre!