CONTACTE
Revista l'Altaveu
937532958 - 618794160 - secretaria@lanovaimmaculada.cat
Les nenes i els nens de la Classe dels Dofins han preparat una sorpresa pels seus amics i amigues de lectura: un granissat de síndria i la seva recepta! Què refrescant!! Fins el curs que ve!
P5 ha gaudit d’una bona estona a l’espai d’experimentació de l'escola: Rampes, pilotes, natura i observació, balances i el pes dels objectes, taula de llum i mandales… Aprenen fent, compartint, observant, jugant…
Com ens ho faríem sense algunes articulacions? Ho han comprovat amb tubs de cartró! A P5 es van preguntar: La cama és un os sencer? Per què la podem doblegar? Han trobat la resposta en un llibre: és gràcies a les articulacions! I, com és que hi ha ossos que s’ajunten i no es desmunten? Una mena de "goma elàstica”, que es diu “lligament”, evita que se separin els ossos. Quines articulacions tenim? Genoll, colze, canell…
A P5 aprenen a passejar pel poble a peu o en vehicle tenint en compte les normes i els perills que es poden trobar. Gràcies Mossos d'Esquadra!
A P5 valoren les seves produccions de la carpeta d’aprenentatge en relació a l’esquema corporal. Han estat reflexionant sobre com han evolucionat, què han après, què fan ara que abans no sabien fer, com poden millorar…
En “Filo” ha portat a P5 un joc musical. Després de resoldre moltes preguntes sobre llamps i trons, els ha proposat escoltar diferents audicions i relacionar-les amb el temps que representaven. Escolto la pluja? Podria ser un dia ennuvolat? Un bosc ple de boira? Ho han representat a partir del seu cos i amb l’ajuda d’alguns elements. També ho han associat a les obres d’art amb les que treballen la meteorologia.
Per reflexionar sobre l’ODS Fam O, el fotògraf que va proposar en Filo, a l'estona de fiilosofia, a les nenes i nens de P5 va ser Peter Menzel! Inspirats en les seves fotografies “What I Eat” van escriure allò que mengen en un dia i després ho van buscar en revistes de supermercats per representar-ho en un collage.
Les nenes i els nens de P5, per descobrir què és la simetria treballaran sols/es o en equip a partir de diferents propostes, tant a l'aula com a l'estona de psicomotricitat. És important llegir les instruccions i els objectius abans de començar!
Has it got a tail? Has it got feathers? Has it got fur? Is it big/small?...P5 students played with some animals and classified them!
En la setmana dels #ODS a P5 revisen quins han treballat al llarg del curs i en “Filo” els proposa treballar-ne un de nou a partir de les obres d’un fotògraf… Quin deu ser?
A P5 han sortit en busca de la Primavera i han trobat: formiguers, flors, arbres plens de fulles verdes, abelles, papallones… Com ens agrada la natura!
En quin recipient hi cap més aigua? En quina capsa hi cap més farina? A P5 han pensat com podien donar resposta a aquest repte sense utilitzar instruments de mesura convencionals. Hi cap més aigua al recipient més alt? Quan triga més estona a omplir-se, és perquè hi cap més quantitat? Pot caber-hi la mateixa quantitat en recipients de diferents formes? Com ho podem comprovar?