Estem aprenent...
Una narració professional
Aquí podeu escoltar l'àudio del conte El vaixellet de 4t narrat per Marta Esmarats. Es tracta d'una adaptació d'un conte de Mercè Rodoreda que han fet les nenes i els nens de 4t en col·laboració amb el treball d'investigació de Judit Barnés La meva Mercè i altres contes per la Fundació Mercè Rodoreda. En aquest procés d'aprenentatge s'hi han vinculat les competències lingüístiques i comunicatives: han treballat la descoberta de l'autora, els àmbits de la llengua, les músiques de la Mediterrània i la creació d'escenografies. Podeu escoltar-lo clicant la imatge.
Mirar enrere
A 4t aprenen a mirar enrere i redescobrir els clàssics gràcies a Las Meninas de Velázquez i ,també, les de Picasso. Una oportunitat per treballar la descripció de la Maleta de Picasso.
Rebre un missatge
A tots i totes ens il·lusiona rebre un missatge bonic! Doncs a I5 estan molt motivades i motivats a escriure'n per posar a les bústies de companyes i companys!
Un puente resistente
¿Cuánto peso podrá aguantar el puente que han construido con papel y cartón en una de las propuestas de Cajas de Aprendizaje de 6º? Aplicamos los conocimientos de matemáticas a situaciones reales para crear una estructura resistente.
Amb les futures mestres
En Dimas i Laura C. han estat convidats a explicar i compartir el nostre projecte educatiu amb art i cultura com a elements vertebradors d’aprenentatges a l’alumnat del Grau de Mestre de la Universitat Blanquerna. Moltes gràcies per convidar-nos-hi!
Lisa Congdon a La Maleta
La Maleta d'Artista ha dut la il·lustradora Lisa Congdon a I4, amb una proposta de fer collage tot observant les seves produccions de colors alegres i practicant la destresa en retallar.
Un parc natural
Què és i com es gestiona un parc natural? Ho han après les nenes i nens de 5è dins del Programa Viu el Parc.
Viatge al s. XVIII
Les nenes i els nens de 3r i 4t han conegut el procés artesà de fabricació de paper al Museu Molí Paperer de Capellades tal i com es feia al s. XVIII.
Per emmarcar
Què emmarcaríem de l’escola? Les nenes i nens de 4t fan un recorregut per l’escola amb una mirada oberta per descobrir allò que ens passa desapercebut.
Petjades
Qui ha fet aquestes petjades? A la proposta de filosofia d’I3 proven d’esbrinar quins animals han caminat per sobre la farina. Té ungles? Peülles? Com són les potes? És un animal gran? Té dits? Després s’han calçat les seves potes i han fet camins amb petjades de pintura. Veieu-ho clicant aquí!
Ombres per aprendre
A I3 experimenten amb les possibilitats del moviment jugant amb la projecció de les ombres que fa el propi cos.
Mirada d'artista
A Cicle Inicial les nenes i els nens aprenen i experimenten noves maneres de veure el món amb La maleta de Picasso.