Estem aprenent...
Pizza per tothom!
A 3r han hagut de calcular com partir les pizzes per tal que totes les nenes i els nens de les classes dels mitjans en podessin menjar. És que estan aprenent què són les fraccions. Quina feinada!
Igual a cada banda
Les nenes i els nens de P4 estan aprenent què és la simetria. Per fer-ho han hagut de situar diferents materials en base a un eix marcat a terra, tenint en compte que el resultat sigui igual a banda i banda.
En cap cap cap...
A 5è porten unes setmanes molt atrafegats. I és que no és fàcil això de pensar, planificar, dissenyar i omplir de continguts un joc de taula de llengua catalana. Aquest joc anirà sobre frases fetes, refranys, dites populars, embarbussaments i rodolins i, quan l'acabin, el presentaran a un concurs. També han hagut d'elaborar una rúbrica per avaluar-se durant tot el procés. Que tingueu molta sort nenes i nens de 5è!
Moltes gràcies Malang!
En Malang és un noi de Gàmbia amic de la família d'en Najim. Com que a l'escola ens encanta que ens expliquin històries, l'hem convidat a venir a la classe de 3r. Ens ha fet cantar i ballar i ens ha explicat un conte preciós del seu país. Moltíssimes gràcies Malang! Fins la propera!
Un catxalot hi cap a la classe?
Les nenes i els nens de 1r s'han començat a fer preguntes sobre els animals. És per això que han començat a cercar respostes als llibres que les bibliotecàries de Can Manyer molt amablement els han preparat. Ara, però, toca comprovar com de grans en són alguns. Per això han començat a mesurar i representar amb línies la mida de diferents animals. Alguns hi cabrien dins l'aula, però d'altres haurien d'estar al pati.
Diversificació de l'aprenentatge
A P5 estan aprenent de manera diversa. Cadascú ha triat en quin racó d'aprenentatge volia interactuar avui.
Què hi ha al cel?
Aquesta és una bona pregunta que s'han fet a P3. De moment han après que hi ha diferents tipus de núvols i, ara, estan descobrint-hi constel·lacions. Les observen, les dibuixen i les escriuen.
Sharing ideas!
Some 1st graders invented a huge plasticine funfair and a couple of new inventions: a hangbag, a monster...enjoying and sharing ideas!
Com es gestiona un Parc Natural?
Les nenes i els nens de 5è han après, gràcies al tallers educatius de la Diputació, què és i com es gestiona un parc natural. Ben aviat visitaran el Parc de la Serralada Litoral.
Com es fa el vidre?
Aquesta és una de les bones preguntes que s'han fet a la classe de 2n. Ara estan investigant i experimentant per trobar-hi solució. De moment estan aprenent les diferències entre vidre i cristall.
Fem, pensem i comuniquem
Aquests tres aspectes a l'escola els considerem molt importants per a l'aprenentatge. Cal fer, experimentar i manipular, també pensar i raonar, però quan ens adonem que realment hem après una cosa és quan som capaços d'explicar-la, de comunicar-la. Això és el que han fet a 4t en acabar les seves investigacions sobre el funcionament del cos: ho han explicat a les famílies i, també, a les nenes i nens de P5 que estan aprenent moltes coses del cos humà.
Reptes col·laboratius
A l´hora d'Educació Física les nenes i els nens de 3r han de superar els reptes de manera col·laborativa. La implicació de tothom és vital per avançar!