Estem aprenent...
El començament d'una bona amistat
Comencen noves amistats a l'escola! I és que els vincles que es creen entre el més petits amb els companys i companyes de primària que els van a llegir contes són molt forts!
Pintures que no són pintures!
Les nenes i els nens de 3r i 4t han estat visitant la col·lecció de pintura contemporània de la Fundació Vila Casas a l'antiga fàbrica de Can Framis del Poblenou. El més sorprenent és que les "pintures" no estaven fetes amb pintura! Com sovint ens passa a l'escola, veiem que els i les artistes són referent per entendre que, amb la creativitat, sempre es pot anar més enllà d'on pensem que hi tenim límitacions.
Un gran repte a Cicle Superior!
Els alumnes de 5è i 6è estan aprenent moltes coses dels colors i com influeixen en les nostres vides. Cadascú n'ha triat un, el que més li agrada. Pot ser el blau del mar, el groc de la llimona, el verd de l'herba, el vermell de les maduixes, el marró de la fusta... i l'haurà de representar. Però atenció! Per fer-ho només podrà utilitzar el color negre! Com solucionaran aquest repte?
Pensament divergent ja a P3
En el nostre projecte educatiu contemplem que els nostres alumnes, ja des de ben petits, es plantegin el perquè de les coses i aprenguin a trobar respostes diverses davant una mateixa qüestió. És el que s'anomena el pensament divergent, base de qualsevol procés d'aprenentatge creatiu. Aquests dies d'hivern els nens i les nenes de la classe dels Óssos han pogut comprovar com, en contra del que sovint es diu, el cel no és només de color blau.
Un cosí de la Terra!
En el seu afany de descobrir l'univers, les nenes i els nens de 1r han llegit la notícia que els astrònoms han trobat un planeta cosí de la Terra. Es tracta del planeta Kepler 22b. Però per què es diu així? Han descobert que porta el nom d'un matemàtic del passat que va fer una descoberta molt important: el moviment dels planetes!
Experts en Picasso
Les nenes i els nens de 1r i 2n han estat al Museu Picasso de Barcelona aprenent molt d'aquest pintor genial. Els han felicitat per la seva participació activa i les seves aportacions tan interessants durant la visita a les sales del museu, i per la seva gran creativitat durant l'activitat al taller.
Tothom sap alguna cosa!
Abans de començar a investigar un tema hem de veure què en sabem. I tothom en sap alguna cosa! Això és el que ha passat a P5 que ara començaran a descobrir i aprendre moltes més coses del cos humà. Abans, però, cal compartir els coneixements previs que té cadascú amb la resta de companys i companyes.
A 4t avaluen els companys.
A 4t han estat investigant moltes coses dels animals. Han après les diferents maneres de classificar-los i les característiques més destacables. Cadascú ha fet la seva presentació mentre la resta de companys i companyes l'avaluaven amb l'objectiu de veure tot allò que pot millorar en fer una nova presentació.
Enginyeria de l'automòbil a 3r
Les nenes i els nens de 3r continuen aprenent moltes coses sobre els cotxes. Han comptat amb l'ajuda d'en Manu de Jaumar que els ha explicat tot el procés que se segueix per fabricar un vehicle, des que es dibuixa fins que surt al mercat. Moltes gràcies Manu!
Música per ser més feliços!
Compartim totalment les paraules del pianista i compositor Albert Guinovart: "La música dóna felicitat i poder contribuir-hi és maquíssim". És per això que a l'escola tractem la música com un llenguatge expressiu que ens ajuda a comunicar emocions, sentiments i pensaments. I, a més, ens fa més feliços!
Als alumnes de P5, per exemple, els entusiasma composar melodies!
I a tu què t'agrada més?
Plantegem els racons d'aprenentatge de P3 com un moment de descoberta de materials. A través de la seva interacció cada nena i cada nen va establint uns coneixements que l'ajuden a formar una opinió, a compartir-la i, en definitiva, a aprendre!
Rodola o no rodola?
Les nenes i els nens de la classe dels óssos experimenten amb esferes i cubs. Quin dels dos elements rodolarà per la rampa? Per què deu ser? Plantegem l'experimentació tenint molt present el mètode científic.