Estem aprenent...
100tífiques
Dins del programa #100tífiques per desvetllar l'interès pels estudis científics entre les nenes, a 6è els visita Anyeline León, enginyera química, i els explica com es el procés dessalinitzador de l’aigua del mar. Moltes gràcies!
La feina de llevadora
Aquests dies celebrem el #diadeladonailanenaenlaciència. L’Alba, mare de la Mar, que ès llevadora, explica a I5 en què consisteix la seva feina i quins estudis ha cursat per arribar aquí. Gràcies!
Cultura avaluativa
A I4 reflexionen sobre el propi aprenentatge en relació a la representació de l’esquema corporal, perquè a l'escola ja a Infantil aprenen a reflexionar i regular sobre els seus propis aprenentatges.
Ones sonores
Després d’escoltar el so dels planetes, a les nenes i nens de 3r els han sorgit un munt de preguntes sobre la propagació del so: Per què si anem a l’espai no hi podem escoltar res però en canvi han gravat el so dels planetes? Com es propaga el so? Es poden veure les ones sonores? Han començat a fer diferentes hipòtesis i a realitzar diferents experiments per poder resoldre aquestes preguntes.
Hipopòtams
Per què les dents d’un hipopòtam són tan grans? Què mengen amb aquestes dents tan grans? Els hipopòtams s’han de rentar les dents? Els nens i nenes de 2n ja han penjat les seves hipòtesis.
Animals!
Els nens i les nenes de 2n exposen als seus companys i companyes el que han investigat i après sobre el seu animal preferit.
Pol Nord, Pol Sud
Gràcies Biblioteca Can Manyer pels llibres que ens heu deixat sobre les zones àrtica i antàrtica. Ajudaran a contestar la pregunta que s'han fet a 4t : "Són iguals el Pol Nord i el Pol Sud?"
Rewilding
Com creixen les arrels? Es van preguntar a 1r. I han descobert Bea Fremderman, una artista que ens fa pensar sobre el #rewilding, la capacitat de la natura per conquerir espais on desenvolupar-se. Cliqueu aquí per veure'n un vídeo.
Saber comunicar
Companyes i companys mestres del Programa de millora de l’oralitat #tenimlaparaula han vingut a conèixer com millorem l’expressió oral dels nens i les nenes conversant a partir de l’art. Han participat d'una conversa entre l'alumnat de 5è. Gràcies per venir!
Donar resposta
A 5è han donat resposta a diferents preguntes que es van fer: Com es van formar els continents? Com era catalunya abans de formar part d’Espanya? Què passaria si no existissin els animals? Quines constel•lacions hi ha i per què? Per què necesitem els músculs al nostre cos?
Salvem el mar
En Pau i la Carla de 6è han plantejat el seu projecte com a #artivistes a partir de dades preocupants sobre la contaminació de mars i oceans i l’efecte sobre peixos i espècies marines. Avui han presentat les seves obres de sensibilització i denúncia a I4, la Classe dels Peixos.
Zach King a La Maleta
Aquesta setmana, el dia 31 de gener a la Classe de la Màgia han celebrat el Dia Internacional de la Màgia amb la Maleta d'Artista d’en Zach King, un mag que treballa amb efectes visuals.
De moment us ensenyem les fotos del making of.