Estem aprenent...
Castanyes i panellets!
A P5 ja tenen muntada la seva paradeta de castanyes, moniatos i carbasses! També juguen amb el teatre d’ombres, “cuinen” panellets i dibuixen la castanyera.
Fruites
A 1r estan aprenent amb els 5 sentits totes les característiques de les fruites carnoses.
Vestits africans
En la col·laboració amb l'ONG Projecte Tabassaye, les nenes i els nens de 5è han conegut com són els vestits, però també el dia a dia dels nens i les nenes de Senegal. Gràcies Ernestine, Montse i Ainoa!
Terrenys de joc
Aquest és el títol de l'obra de l'artista Març Raval, que motivarà els nens i les nenes de 6è a començar les seves investigacions pel V Congrés d'Aprenentatges.
Arbres
A 2n continuen amb l'observació d'arbres de la família del Desmai, que és el seu Arbre de Preguntes.
La castanya d'or
La castanyera ha proposat un repte a tota l'escola: Quantes castanyes hi poden haver en un sac de 6k? Tothom ha treballat moltes estratègies de càlcul i els que més s'hi han aproximat han estat 5èA. Bravo!
Solo recording sessions
Les nenes i els nens de 2n han començat a analitzar les emocions que els desvetlla l'obra triada de Can Framis.
El text predictiu
Les nenes i els nens de 4t estan aprenent com són els textos predictius i s'han adonat que molts refranys sobre el temps atmosfèric són autèntiques prediccions meteorològiques!
Invents
Una de les capses d'aprenentatge de 4t proposa convertir-se en inventora o inventor. D'aquí n'han sortit idees com l'aparell per pintar i estalviar pintura o les ulleres amb netejavidres.
Llibertat
Un dels aspectes analitzats a partir de les Espirals d'Indagació (una eina que ens ajuda a avaluar-nos com a escola) és el que ens ha fet veure que les estones de producció lliure afavoreixen la qualitat dels resultats. Aquesta setmana a 2n han treballat lliurement a l'entorn de la visita a Can Framis.
Els pulmons
A 4t aprenen el funcionament dels pulmons de manera autònoma a partir d'una de les propostes de les capses d'aprenentatge.