Estem aprenent...
Camuflatge
Quins animals es disfressen i s’amaguen com el pop per què no els trobin? Aquests dies a I3, els infants han investigat i han descobert altres animals que es camuflen: el mussol, el camaleó, la guineu àrtica…
Un museu a l'escola
Després d’investigar la pregunta “Com es fa la pólvora?”, els nens i nens de 2n decideixen organitzar el petit Museu de la pólvora per exposar les maquetes, llibres i vídeos informatius que han elaborat. Han convidat les seves famílies i els seus companys i companyes de l’escola a visitar-lo.
School to School
El tema que ens ocupa aquest curs en el projecte School to School de la Fundació Vicente Ferrer és l’entorn natural de l’escola. Les nenes i els nens de 5è han anat a la Font d’en Colomer a fer un reportatge fotogràfic per enviar-lo als seus companys i companyes de l’escola de l’Índia.
Companys d'I3 i 4t
Els companys i les companys de lectura d’I3 i 4t ja s’han conegut! Es reuneixen per primera vegada i llegeixen un conte tots plegats. Abans, els nens i les nenes han fet una sessió amb la Laura M. per saber en què cal fixar-se quan llegim a un infant i com cal fer-ho.
Companys d'I5 i 5è
Primera trobada dels companys de lectura entre I5 i 5è. Abans els nens i les nenes han fet una sessió amb la Laura M. per saber en què cal fixar-se quan llegim a un infant i com cal fer-ho.Tothom a llegir!
Companys d'I4 i 3r
Primer contacte de companys i companyes de lectura entre I4 i 3r, ja s’han conegut! Abans, els nens i les nenes han fet una sessió amb la Laura M. per saber en què cal fixar-se quan llegim a un infant i com cal fer-ho. Els han llegit un conte a tots plegats i els de 3r ja han començat a fullejar els contes que llegiran als seus companys i companyes d’I4.
Respiració
A I4 aprenen la diferència entre la respiració toràcica i la diafragmàtica fent moure vaixells de paper.
Visita a 2n
Els nens i nenes de 3r han visitat el Museu de la Pólvora que han fet els companys i companyes de 2n de l’escola. Ha estat un plaer poder visitar-los i conèixer tot allò que han après i treballat. Gràcies per la invitació!
Avis i àvies
A 6è entrevisten avis i àvies del Casal de Can Rafart per tal de practicar l’entrevista objectiva i conèixer els costums de quan ells eren petits. Moltes gràcies!
Gyotaku a La Maleta
La Maleta d'Artista ha portat els Gyotaku d’Elena di Capita a la Classe dels Pops. Després d’anar a la peixateria, a I3 observen els pops i seitons de ben aprop, toquen les ventoses que s’enganxen als seus dits, observen la boca en forma de bec d’una sípia, comproven que són tous i no tenen ossos… I, en acabar, aprenen la tècnica d’estampació japonesa del Gyotaku i fan les seves produccions. Un cop s’han assecat, les emmarquem i hi posem un títol, com fan els i les artistes. Grazie mille Elena per la tua ispirazione!
Males herbes?
El grup de Mitjans que investiga ecosistemes terrestres, inspirats en l’artista Miquel Marquez, han sortit pel poble buscant i catalogant les “males herbes” i trobant la seva localització en el mapa tot marcant les coordenades exactes.
Residus
El grup de Mitjans, inspirats en l’artista Barry Rosenthal, que investiguen els ODS de Planeta han anat per la muntanya dels voltants de l’escola a recollir residus que trobem al medi ambient. Han reflexionat i els ha quedat una sensació per una banda de satisfacció per haver contribuït a la recollida d’aquests residus, però per altra banda de preocupació per la quantitat de deixalles que han trobat a la natura.