Estem aprenent...
Compartir respostes
A 4t s’han preguntat què és la pubertat? Quins canvis es produeixen al cos? Per què passa? Ara ja ho tenen molt més clar, i és que s’estan fent grans! També per què el Floquet de Neu era un goril.la blanc? Què és l'albinisme? Qui va ser Jordi Sabater i Pi? Dos equips d’investigació de 4t han trobat les respostes!
Crear coneixement
Els nens i nenes de 2n exposen a la resta dels companys i companyes la informació que han trobat del seu arbre, la Magnòlia. Després, tal i com s’havien plantejat a l’inici de la investigació, elaboren una fitxa tècnica amb les idees destacades de la Magnòlia.
Good game!
A les sessions d'Educació Física fomentem les relacions socioafectives després de cada activitat i reforcem valors com l'agraïment i el reconeixement d'una bona pràctica esportiva.
Paraules diverses
Racons de lectoescriptura a 1r: creen paraules, llegeixen endevinalles, busquen la paraula que no comença pel mateix so i reconeixen paraules que comparteixen lletres.
Entrades al seu ritme
Les entrades relaxades als grups de petits són un moment per triar, desenvolupar i crear. Què vull fer? Durant quant de temps? Amb qui ho vull compartir? Estones per aprendre cadascú al seu ritme.
Selva no, sabana!
Podem anar a passejar a la selva i veure zebres? A I3 van fer-se aquesta pregunta. Cercant en els llibres i contes van descobrir que les zebres no viuen a la selva com pensaven! Viuen a la sabana i aquí, a Vilassar, no n’hi ha de sabana! Necessitem agafar l’avió per anar fins l’Àfrica. Però a la muntanya del nostre poble si que podem veure un animal molt similar a la zebra…
Escates
Tot investigant sobre Peixos a I4 han observat la pell d’un lluç, li han tret les escates i les han mirat al microscopi.
Experimetació per descobrir
A 3r continuen treballant la pregunta de l'arbre sobre l'electricitat i han estat fent diferents experiments, investigant per què succeeixen les coses, obtenint resultats, comparant i treient conclusions.
A ghost in this school!
Dear Oliver Jeffers, We really like your book #thereisaghostinthishouse and we think there is a ghost in our school too... Yours faithfully 3rd graders. Aquest és el missatge que han enviat els nens i les nenes de 3r a l'autor de l'àlbum il·lustrat "Hay un fantasma en esta casa", després de fer una activitat performativa per l'escola, amb fantasma inclòs!
Aprenentatge KmO: Influencers
A 5è han tingut una conversa amb l’Aina, exalumna, que ha ajudat els nens i nenes a resoldre els seus dubtes sobre què són els influencers i quina feina fan. També quina repercusió tenen per una gran empresa de moda com la que ella hi treballa. Gràcies Aina!
L'Op Art de Riley a La Maleta!
La #maletadartista va portar a I3 una proposta d’Op Art amb la pintora Bridget Riley. “S’ha fet una foto amb una zebra?” van preguntar en veure la imatge. A partir d’aquesta proposta van descobrir que el color de la pell de les zebres és negre! I que les seves ratlles són blanques. Han cercat informació sobre les ratlles i han après perquè serveixen o quins tipus de zebra hi ha.
Geometria resistent
A 6è una de les capses d’aprenentatge els proposa descobrir i comprovar quines estructures geomètriques són més resistents a l’hora de construir un pont.